Hemma

Så var man hemma igen efter 8 timmars bilfärd från Långforsen. Resan har varit aldeles underbar trotts att fisket för min egen del varit väldigt dåligt.:S För de andra gick det dock bättre och det sattes personligt rekord både när det gäller harr och öring. Speciellt öringen var något speciuellt en otroligt vacker fisk som vägde 1,9 kilo. Låter inte så stort men då ska man ha klart för sig att i de älvar och små vatendrag vi fiskar i, är fiskar över ett kilo mycket ovanliga. Faktum är att på sju år har vi aldrig förut lyckats med att ta en fisk över kilot i alla fall inte på fluga och i strömmande vatten. Så här såg i alla fall denna fisk ut:
Detär min kära farbror som är den lycklige fiskaren

Det hände också en hel del skumma händelser unbder våran tur. Tillexempel lyckades jag sätta mig i ett lämmelbo (en lämmel är en liten gnagare ser ut som en mus ungefär) och de sprangh ut 5-6 stycken pipande  och asförbannade små lämmlar. De var synd att de var så snabba så jag fick ingen bra bild på dem.:-(

Sedan har vi historien om flugan som fastnade i örat. :-S
I början på ve7+ckan var fisket mycket trögt och vi fick ingenting. Då bestämmde sig en av mina farbröder att han skulle testa det tidiga morgonfisket i älven. Vi andra var väldigt trötta efter at ha varit uppe till 3 natten innan så vi låg kvar i stugan medans han gick ut själv för att försöka ta sig en harr eller öring.
Vid tiotiden gick vi andra upp och gjorde orrdning lite frukost som vi åt framför brasan i strålande väder. Då kommer Emil som min farbor heter tillbaka med något vitt fluffigt i örat. då bröt vrålskrattewt ut.:D Emil hade lycjkats sätta en parashute dagsländeimitation i örat. När man flugfiskar är det mycke linor i luften och om det kommer  enkastvind är det lätt hänt att något flyuger dit det inte ska.
 Eftersom dettta var en krok med hulling hade vi stora problem med att få ut den. Det blödde och blöde men Emil var kollugn. Tilslut lyckades min andra farbror Mathias bända loss den på något vis.:-P Detta med att sätta krokar i kropssdelar har blivit lite av en szpecialitet för min familj. För ett par år sedan lyckades min far sätta en wobbler i handen när han försökte lossa på den från en gädda. Han fick rätt många konstiga blickar när han satt på akuten i linde med den där stora wobblern i handen. Det var cruseing du så det var väldigt mycket folk där.:p

Nya örhängsmodet?

Nu tänker jag göra en liten lista på al mat som gick åt under våran resa. Jag upptäckte att 4 grabbar äter rtt mycket  på en vecka.

Vad vi åt under en vecka vid långan:

8 pizzor
6 paket hotdogs
1 paket prinskorv
5 påsar med korvbröd
2kg köttbullar
2kg spaggett
1kg snabbmakaroner
16 ölkorvar
4 sntizlar med stektpotatis (restaurant mat)
1,5kg Godis
4 Statoilburgare från Lits Statoil
4 portioner på en kinaresataurant vi åt på på hemvägen
10000000 myggor och anrdra småkryp

Det var nog nästan allt. Mer har säkert ätits i hemlighet. ;-)

Soo Loong!/ Skog

Skogen!:D

Då bär det av! Äntligen ska man få komma ut och göra något som faktiskt är avkoppland, spännande och i viss mån ansträngande på samma gång. Vi pratar om den årliga fiskeresan norröver. I år bär det av till en liten hydda vid Långans strand. I en vecka ska jag inte göra annat en att svinga mitt spö, äta gott, dricka gott och njuta.:)
Att man sedan får umgås med några av de bästa människorna som finns på denna jord gör ju inte saken sämmre.
Myggbiten och knottbiten ska jag bli! Mygga och djungelolja ska jag lukta! Skägg ska växa och Wiskey drickas! Underbart!

So long! / Skog

BINGO! :-S

Så kom dagen som kommer varje år. Dagen då man som fotbollsspelare i Nora-Pershyttans seniorlag måste göra sin plikt och ta hand om drive in bingon vid Digerberget. Med drive in bingo menas att ca 100 bilar fylda med pensionärer kommer till Digerberget och parkerar på planen nedaför den gamla skidbacken. Efter det går man och köper lotter till varje spel som går. Det är ca 15 olika spel. Grejen är att dessa "bingonördar" inte nöjer sig med en lott. Nej, nej man måste minst ha två per spel. Sedan börjar börjar spelet. Då sitter det en gubbe inne i klubbstugan och ropar ut nummer i högtalarna och det går sååååå lååååångsamt. När någon sedan får bingo så tutar man för allt vad man är värd så att de kan få sin vinnst.

Jag blev först satt på att sälja väntbingo. Det är ett spel som är billigt och har små vinster. Detta spel är till för dem som är tidiga och vill ha något att göra innan den "riktiga" bingon startar.
Det som slår mig när jag står där och säljer mina 5 kronors lotter är pensionärernas otrevlighet och deras nedvärderande av min mentala förmåga. Jag menar bara för att jag inte är över 30 och klär mig någorlunda moderiktigt betyder det inte att jag är dum i huvudet. Tillexempel kändes det väldigt konstig att pensionärerna hela tiden berättade för mig hur mycketde skulle betala. Halå! Jag har läst alla mattekurser som gått att läsa på Lindeskolan. Borde inte jag kunna femans tabell? En annan sak som jag  störde mig på var deras konstiga tro att man var tvungen att ta lotterna  från olika ställen i högen när man skulle ge lotter till köparen. De verkar tro att det spelar någon roll om man har två lotter som har serienummer efter varandra. Halå igen! Vinstlotterna är inte förutbestämmda. Man tar ju bollar med nummer rfån en tombola, så det är helt slumpmässigt.

Efter att ha sålt slut på mina lotter 5 gånger om. Jag måste vara populär.;-) Fick jag i uppdrag att vara den som kollade om de som tutade för bingo verkligen hade bingo. Jag fick en walkitalkie och sedan när någon fick bingo skulle jag rapportera in till bingoutroparen som rättade.
Nu fick jag se en annan mörk sida hos pensionärerna. Deras otålighet och avundsjuka.
Vi hade rast efter 10 spel. Denna rast varade bara 10 minuter. De gammla gubbarna och tanterna kunde inte vänta och slängde sig i bilarna och började tuta för de tyckte att vi skulle köra. Det var bara att arbeta på.
Sedan avundsjukan var också rätt rolig att se. Suckarna som drogs när någon annan vann var så stora att de nog kunde höras ända till Nora. De blevväldigt griniga när någon tog hm något stort pris måste jag säga.;-)

Till sist måste jag bara fråga om et är någon som kan förstå varför man åker ut mitt i skogen för att lyssna på tusentalss nummer under 5 timmar? Jag menar det är ju inte direkt stimulernade att sitta knäpptyst hela tiden.:-S
Att man kan vinna några kronor kan säkert se som en anledning men vafan så mycket pengar är det inte.
Så den dagen jag sitter och spelar drive in bingo ber jag någon att skjuta mig!

Soo Long / Schoughiiibooo

Hej hopp!:-D

Ja nu var det var det ett tag sedan man skrev här.Har haft lite idétorka tror jag, Jaja får väll försöka skriva ihop något nu då.:P

Har de senaste veckorna slitit på mitt för tillfället ganska tråkiga jobb. Känner nu såhär efter studenten att isolerglastillverkning inte riktigt är min grej, även om jag faktiskt börar bli ganskaduktig på det och säkerligen har en fast anstälning om jag skulle vilja ha det.

Dagens varför:

Kan någon förklara varför skickar Telia med sådna här masker i sin reklamkampanj om gratis  msn i mobilen. Undrar hur mycket papper som har använts för att göra dessa masker som inte har någon egentlig funktion? De ser ju inte äns bra ut!

Spinner vidare lite på det här med gymnasietidens....

Gymnasietidens....

...chock; Jag,Sebbe Kristoffer och ett par till ur min klass satt och småretades lite med varandra precis som småpojkar brukar göra. Helt plötsligt efter att jag sagt något  mycket fyndigt (nåja;P) till Kristoffer sker det otroliga. Kristoffer utbrister: MEN SCHOUGH DU KAN JU GÅ OCH SUGA KUK! Alla satt som förstenade... Sedan bröt det stora gapskrattet ut. Det var nog ingen som hade hört Kristoffer säga så grova saker förut. Reaktionen blev därför som den blev...