Hemma

Så var man hemma igen efter 8 timmars bilfärd från Långforsen. Resan har varit aldeles underbar trotts att fisket för min egen del varit väldigt dåligt.:S För de andra gick det dock bättre och det sattes personligt rekord både när det gäller harr och öring. Speciellt öringen var något speciuellt en otroligt vacker fisk som vägde 1,9 kilo. Låter inte så stort men då ska man ha klart för sig att i de älvar och små vatendrag vi fiskar i, är fiskar över ett kilo mycket ovanliga. Faktum är att på sju år har vi aldrig förut lyckats med att ta en fisk över kilot i alla fall inte på fluga och i strömmande vatten. Så här såg i alla fall denna fisk ut:
image35
Detär min kära farbror som är den lycklige fiskaren 

Det hände också en hel del skumma händelser unbder våran tur. Tillexempel lyckades jag sätta mig i ett lämmelbo (en lämmel är en liten gnagare ser ut som en mus ungefär) och de sprangh ut 5-6 stycken pipande  och asförbannade små lämmlar. De var synd att de var så snabba så jag fick ingen bra bild på dem.:-(

Sedan har vi historien om flugan som fastnade i örat. :-S
I början på ve7+ckan var fisket mycket trögt och vi fick ingenting. Då bestämmde sig en av mina farbröder att han skulle testa det tidiga morgonfisket i älven. Vi andra var väldigt trötta efter at ha varit uppe till 3 natten innan så vi låg kvar i stugan medans han gick ut själv för att försöka ta sig en harr eller öring.
Vid tiotiden gick vi andra upp och gjorde orrdning lite frukost som vi åt framför brasan i strålande väder. Då kommer Emil som min farbor heter tillbaka med något vitt fluffigt i örat. då bröt vrålskrattewt ut.:D Emil hade lycjkats sätta en parashute dagsländeimitation i örat. När man flugfiskar är det mycke linor i luften och om det kommer  enkastvind är det lätt hänt att något flyuger dit det inte ska.
 Eftersom dettta var en krok med hulling hade vi stora problem med att få ut den. Det blödde och blöde men Emil var kollugn. Tilslut lyckades min andra farbror Mathias bända loss den på något vis.:-P Detta med att sätta krokar i kropssdelar har blivit lite av en szpecialitet för min familj. För ett par år sedan lyckades min far sätta en wobbler i handen när han försökte lossa på den från en gädda. Han fick rätt många konstiga blickar när han satt på akuten i linde med den där stora wobblern i handen. Det var cruseing du så det var väldigt mycket folk där.:p  

image36
Nya örhängsmodet?

Nu tänker jag göra en liten lista på al mat som gick åt under våran resa. Jag upptäckte att 4 grabbar äter rtt mycket  på en vecka.

Vad vi åt under en vecka vid långan:

8 pizzor
6 paket hotdogs
1 paket prinskorv
5 påsar med korvbröd
2kg köttbullar
2kg spaggett
1kg snabbmakaroner
16 ölkorvar
4 sntizlar med stektpotatis (restaurant mat)  
1,5kg Godis
300g chips
3 paket knäckebröd
1 paket tunnbröd
5 tuber  mjuk/skinkost
4 glassar
2 flak folköl
3 flaskor wihskey + någon äklig tysk whiskey som pappa hade i sin fiskeplunta
5 en och en halv liters colaflaskor
5 harrar av varierande storlek
2 öringar
2kg färskpotatis
2 bragokex paket
2 paket bacon'
4 superskrov med plusplus meny på Frasses i Krokom
4 Statoilburgare från Lits Statoil
4 portioner på en kinaresataurant vi åt på på hemvägen
10000000 myggor och anrdra småkryp

Det var nog nästan allt. Mer har säkert ätits i hemlighet. ;-)

Soo Loong!/ Skog

Kommentarer
Postat av: Bella

HAHAH XD Vilken varierad kost ja :P

2007-07-31 @ 22:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback