BINGO! :-S

Så kom dagen som kommer varje år. Dagen då man som fotbollsspelare i Nora-Pershyttans seniorlag måste göra sin plikt och ta hand om drive in bingon vid Digerberget. Med drive in bingo menas att ca 100 bilar fylda med pensionärer kommer till Digerberget och parkerar på planen nedaför den gamla skidbacken. Efter det går man och köper lotter till varje spel som går. Det är ca 15 olika spel. Grejen är att dessa "bingonördar" inte nöjer sig med en lott. Nej, nej man måste minst ha två per spel. Sedan börjar börjar spelet. Då sitter det en gubbe inne i klubbstugan och ropar ut nummer i högtalarna och det går sååååå lååååångsamt. När någon sedan får bingo så tutar man för allt vad man är värd så att de kan få sin vinnst.

Jag blev först satt på att sälja väntbingo. Det är ett spel som är billigt och har små vinster. Detta spel är till för dem som är tidiga och vill ha något att göra innan den "riktiga" bingon startar.
Det som slår mig när jag står där och säljer mina 5 kronors lotter är pensionärernas otrevlighet och deras nedvärderande av min mentala förmåga. Jag menar bara för att jag inte är över 30 och klär mig någorlunda moderiktigt betyder det inte att jag är dum i huvudet. Tillexempel kändes det väldigt konstig att pensionärerna hela tiden berättade för mig hur mycketde skulle betala. Halå! Jag har läst alla mattekurser som gått att läsa på Lindeskolan. Borde inte jag kunna femans tabell? En annan sak som jag  störde mig på var deras konstiga tro att man var tvungen att ta lotterna  från olika ställen i högen när man skulle ge lotter till köparen. De verkar tro att det spelar någon roll om man har två lotter som har serienummer efter varandra. Halå igen! Vinstlotterna är inte förutbestämmda. Man tar ju bollar med nummer rfån en tombola, så det är helt slumpmässigt.

Efter att ha sålt slut på mina lotter 5 gånger om. Jag måste vara populär.;-) Fick jag i uppdrag att vara den som kollade om de som tutade för bingo verkligen hade bingo. Jag fick en walkitalkie och sedan när någon fick bingo skulle jag rapportera in till bingoutroparen som rättade. 
Nu fick jag se en annan mörk sida hos pensionärerna. Deras otålighet och avundsjuka.
Vi hade rast efter 10 spel. Denna rast varade bara 10 minuter. De gammla gubbarna och tanterna kunde inte vänta och slängde sig i bilarna och började tuta för de tyckte att vi skulle köra. Det var bara att arbeta på. 
Sedan avundsjukan var också rätt rolig att se. Suckarna som drogs när någon annan vann var så stora att de nog kunde höras ända till Nora. De blevväldigt griniga när någon tog hm något stort pris måste jag säga.;-)

 Till sist måste jag bara fråga om et är någon som kan förstå varför man åker ut mitt i skogen för att lyssna på tusentalss nummer under 5 timmar? Jag menar det är ju inte direkt stimulernade att sitta knäpptyst hela tiden.:-S
Att man kan vinna några kronor kan säkert se som en anledning men vafan så mycket pengar är det inte. 
Så den dagen jag sitter och spelar drive in bingo ber jag någon att skjuta mig!

Soo Long / Schoughiiibooo

Kommentarer
Postat av: Bella

hahahaha :D Jag hade en liten aning om hur tråkigt det där var, men du fick det att låta 100 gånger värre!! Griniga gamla gubbar!! Precis, sitter jag där som pensionär och spelar drive-in bingo, snälla gör mitt lidande kort va?!

2007-07-16 @ 12:03:01
Postat av: Anonym

haha det är ju kullt med bilbingo ;)

2007-07-17 @ 20:20:11
Postat av: Skog

Bella: Jag lovar!;)
Anonym: Kult?:-S Må så vara. Men då är det riktigt dålig kult.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback