Tiden går fort

Jag hörde idag någon säga att det var 100 dagar kvar tills vi tog studenten. Det går så fruktansvärt fort. Kändes som igår när man satte vid sin första mattebok i ettan.

Idag när jag kom hem upptäckte jag att jag hade fått ett kuvert med eftersänd post (har bytt adress nyligen).I det låg det 3 broschyrer. Ett från Växsjö universitet, ett från södertöns högskola och ett från Linköpings tekniska högskola. Jag måste säga att jag börjar bli rätt trött på alla dessa broschyrer. Man har nämligen fått en del. Här följer solorna jag fått broschyrer ifrån: Kungliga tekniska högskolan, Chalmers, Mälardalens högskola, Linköpings tekniska höskola, Luleå tekniska högskola, Stockholms universitet, Uppsala universitet och Lunds universitet.
Jag måste säga att det bir en del information att plöja igenom. Det värsta är att det finns så otroligt mycket intressant som man skulle vilja läsa men som man inte har tid till. 
Varje universite tär otroligt duktiga på att  marknads föra sig själva man vill verkligen gå där. Jag har nog dock bestämt mig dt blir nog Bergsskolan i Filipstad. Visst inte vädens flashigaste utbildning eller världens roligaste stad,men man blir endå mycket intresserad när man fick höra om en bergsskole ingenjörs arbetsuppgifter och dess arbetsmarkand. Alla som gick ut föra året fick jobb nästan direkt och lgsta ingångslön lågpå ca 25000kr. Verkar helt ok altså.

Nu få man bara hoppas på att Sverige tar sig till fotbolls em i Schweiz/Österike för nui har man gått med i lotteriet på biljetter.

Dagens Citat::

"När vi har en stor skatt mitt framför ögonen är det sällan vi upptäcker den. Och det beror på att vi människor inte tror på skatter"

George Orwell från hans bok 1984




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback