Sverigedemokraterna

Nu var det visst ett bra tag sedan man bloggade senast. Ber om ursäkt.

Jag läste nyss en artikel i aftonbladet: ?SD kommer in i riksdagen 2010?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1014028,00.html

Jag kan inte förstå hur man kan rösta på något parti som egentligen inte har några vettiga mål.

Jag gick in på deras hemsida och tittade över vad de hade för viktiga frågor. Jag måste säga att de trotts allt är otroligt skickliga att marknadsföra sig själva. Kolla på denna länk:http://www.sverigedemokraterna.se/ gå till våra åsikter och sedan sammanfattning. Gick inte att länka direkt till sammanfattningen.

De börjar med "vanliga" frågor där de tycker ungefär som moderaterna. Förutom på EU frågan där de vill gå ur. Jag är inte så insatt i EU politik. När det gäller skattelättnader vet jag i alla fall vad jag tycker. Det är värdelöst det gynnar bara de som har och kan tjäna mycket pengar. Visst precis som det står har vi bland de högsta skatterna i världen, men vi har också otrolig välfärd och ett skyddsnät utöver det normala.Jag blir förbannad när de på något sätt har satt in sjukskrivningar i samma fack som brottslingar och kriminalitet. Och sedan sättet som man ska ändra det på ?Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger sjuka livslusten åter?. Hur tänker de menar de att nationalism är en mirakelmedicin som får folk att bli friska? Skulle inte tro det. Måste säga att jag mer förknippar nationalism med en man vid namn Adolf Hitler. Behöver jag säga något mer?

Efter dessa mer ?normala? frågor kommer vi till bomben och deras favorit fråga. Invandringen!  Denna punkt på sammanfattningen tar upp lika mycket text som alla andra punkter tillsammans. De har också helt fel på många ställen. Den svenska invandringspolitiken är inte alls helt misslyckad.

?Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling?, några bevis?

?Sverige har i förhållande till folkmängden tagit emot flest invandrare i Europa under efterkrigstiden. Det har medfört stora sociala och ekonomiska påfrestningar för vårt land.? Faktum är att invandringen faktiskt har varit bra för svensk ekonomi.

Som en avslutning kommer här ett känt citat från Albert Einstein:

?Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback