Projektarbete

Skolarbete kan vara kul ibland. Speciellt om det har med förödelse att göra.
I trean på gymnasiet så har ju som de flesta som gått på gymnasiet vet alla ett projektarbete som skall göras, så även jag.
Jag och mina vänner som heter Per och Sebastian (precis som mig) kom på att vi ville göra något som inte så många har gjort förut. Vi har helt enkelt börjat tröttna på all denna teori som vi håller på med på vårat teknikprogram. Vi ville pröva våra tekniska, matematiska och fysiska kunskaper praktiskt. Så vad bestämde vi? Jo vi kom fram till att vi ville bygga en raket. Det var en bra idé för jag måste säga att även om det var svårt i början har det nu blivit skitkul här följer lite bilder från raket bygget och även en liten film från när vi testade hur raketmotorn fungerade tillsammans med utskjutningen av fallskärmen.



b?rjan till raket  
En tidig version av raketen. Den är byggd av ett pvc-rör och ett polykarbonat itll fenorna.


jobba
Tja jag som sitter och försöker göra något som ser ut som jobb i alla fall



V?ran f?rdiga raket-noskon
Den färdiga rakten. Noskonen sitter inte på plats men den är i alla fall gjord i oasis (sådant där man stoppar blommor i). Tyget som det ligger på är fallskärmen som vi ska ha till raketen.



Här är då filmen som jag pratade lite om. Det är meningen att röret skall sitta kvar och inte flyga iväg. Jupp det är jag som är feg och är rädd för att mina vänner ska stå för nära. ;p

Uppdatering med film på den riktiga raketuppskjutningen hoppas jag kommer inom kort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback