Germaner ett roligt folk

Jag stukade foten i tisdags på fotbollsträningen så idag fick jag stå och titta på när mina lagkamrater tränade inför den andra träningsmatchen på lördag mot Sturehov.

Vi har för tillfället en tysk utbytesstudent i laget. Det är kul han är mycket duktig och är en mycket bra kille. Det roligaste är dock att få se honom testa på vår "exotiska" svenska försäsongsträning. Kommer ihåg när vi skulle löpa för första gången. Tysken som han kallas kom till träningen i inomhusskor. Grejen var den att det var en halvmeter snö så han fick sladda runt som sjutton på våra vinter hala vägar. Där han kommer ifrån har de aldirg sprungit på snö. Idag hade tysken med sig en kompis som var på besök från Rostock i Tyskland. Ni skulle ha sätt när han fick se denna plan:
187370-7

Den dåliga kvaliteten förklaras med att den är tagen med en mobilkamera



Han bara gapade och gick runt och klafsade lite. Då sa en av mina lagkamrater
- This is how fotball is played in Sweden! Don't you have pitches like this in Rostock?
Det var så fruktansvärt kul. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback